Boeken via een reisorganisatie is natuurlijk lang niet altijd nodig. Een vlucht is zo geboekt en een appartement of hotel is dankzij de vele platformen als AirBnB en Expedia een fluitje van een cent. Toch is het boeken van een pakketreis, zeker in deze onrustige tijden in de wereld iets om te overwegen.
Het calamiteitenfonds is ontwikkeld om reizigers zonder kosten te kunnen repatriëren als er iets gebeurt op jouw locatie dat valt onder een calamiteit. Je moet daarbij denken aan zaken als een bosbrand in je omgeving, een vulkaanuitbarsting of andere natuurrampen die kunnen gebeuren. Ook het uitbreken van onlusten vallen bijvoorbeeld onder de dekking van het calamiteitenfonds. Als reiziger betaal je per boeking EUR 2,50 om dit fonds op te bouwen. Als er dan wat gebeurt weet je dat het calamiteitenfonds in kan springen.
Je kunt onze aansluiting checken op deze pagina
De Stichting Garantiefonds Reisgelden zorgt ervoor dat jij als consument altijd verzekerd bent tegen faillisement van je reisorganisatie. Hoewel je voor de SGR zelf geen bijdrage betaalt, betalen wij als reisorganisatie jaarlijks aan de SGR. Stel dat je reisorganisatie failliet zou gaan, dan betaalt de SGR je terug of regelt een vervangende vergelijkbare reis.
Let op: dit geldt uitsluitend voor pakketreizen. Sommige reisorganisaties bieden ook losse tickets of losse accommodatie aan. Dit valt niet onder de SGR.
Op deze pagina check je ons lidmaatschap.
De ANVR is de branchevereniging voor de toerisme-sector. De ANVR reisvoorwaarden zijn hier onderdeel van en zijn voor zowel reisaanbieder als reiziger een eerlijke afweging van rechten en plichten. Daarnaast verzorgt de ANVR ook de verplichte aansluiting bij de Geschillencommissie Reizen. Kom je er helemaal niet uit en heb je een klacht? Dan is de geschillencommissie een goede optie om onafhankelijk te kijken naar de feiiten.
Ons lidmaatschap check je hier
Stel: je bent onderweg op vakantie en er gebeurt iets. Behalve onze eigen reisbegeleiding die altijd aanwezig is bij de groepsreizen is ons kantoor altijd bereikbaar voor noodgevallen.
Als reisorganisatie hebben we verregaande verplichtingen naar onze reizigers toe. Dat betekent dat we je altijd hulp en bijstand verlenen indien nodig. Zo geven we adequate informatie over medische diensten. consulaire bijstand etc.
In het geval een land plotseling zijn grenzen sluit, zoals bijvoorbeeld bij de Corona-pandemie is gebeurd, dan is Simi Reizen de partij die verantwoordelijk is voor het veilig terugbrengen naar huis. Kun je door omstandigheden niet op de geplande reisdatum naar huis? Dan vergoeden wij 3 hotelovernachtingen voor je.
Als je een groepsreis wilt gaan boeken is het aan te raden even goed na te kijken wat je precies gaat boeken. Een paar tips kunnen we je wel geven:
Al onze singlereizen zien?
Bovenaan de pagina kun je lezen wanneer deze blog is gepubliceerd. Houd er rekening mee dat de informatie in de tussentijd verouderd kan zijn. Het actuele reisaanbod van dit jaar kun je vinden in het keuzemenu bovenaan de site. Een leuke reis gevonden? De informatie onder de tabbladen inbegrepen en dag-tot-dag is altijd up to date.