Weten welke reis bij jou past? Doe de quiz! Sluit je aan bij avontuurlijke groepsreizen voor reizigers tussen de 18 en 32 jaar. 

Lastminute singlereizen en jongerenreizen

Formulieren luchtvaartmaatschappijen

Hoewel uitzonderlijk kan het voorkomen dat je de pech hebt dat je bagage niet is meegekomen met het vliegtuig of dat je vlucht is vertraagd. Wat je in pech situaties bij vliegreizen kunt doen kun je vinden op onze pagina wat zijn mijn rechten als reiziger bij vluchtproblemen?. Indien er tijdens de problemen een Simi host aanwezig kan hij of zij je uiteraard ook helpen én we geven in je vertrekinformatie een noodnummer door. Op deze informatiepagina kun je de belangrijkste links vinden als je contact op gaat nemen met een luchtvaartmaatschappij.

Je kunt een claim indienen bij een luchtvaartmaatschappij indien:

  • Je bagage niet is aangekomen en je noodzakelijke artikelen dient aan te schaffen
  • Je koffer als vermist wordt beschouwd (dat is het geval als deze na 21 dagen nog niet terecht is)
  • Je koffer beschadigd is aangekomen en dus beschadigd is geraakt tijdens transport
  • Je vlucht vertraagd is (afhankelijk van de reden van de vertraging, het aantal kilometers van de vlucht en de luchthaven waar je vandaan en naartoe vliegt)

Lees alle stappen op de pagina die we bovenaan dit artikel aangeven. Om in aanmerking te komen voor een vergoeding dien je alle stappen te volgen die we hier aangeven. Je hebt niet altijd recht op een vergoeding. 

Hieronder kun je de formulieren vinden van verschillende luchtvaartmaatschappijen voor het indienen van een claim en andere handige pagina's. Helaas mogen we je niet helpen bij het invullen van de formulieren. Alle informatie is meestal beschikbaar in het Engels. Je kunt de informatie eventueel vertalen met behulp van Google Translate uiteraard. Niet alle airlines hebben een formulier dat je online kunt invullen. Soms dien je per mail contact op te nemen. In dat geval linken we door naar de contactpagina.

Houd er rekening mee dat deze informatie puur bedoeld is om je te informeren en je geen rechten kunt ontlenen aan eventuele wijzigingen waar je een claim in kunt dienen en op welke wijze je een claim indient. Bij twijfel of je een claim op de juiste plek indient raden we aan contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Formulieren claim bagage vermist en aanschaf artikelen

Je dient een claim voor het aanschaffen van noodzakelijke artikelen binnen 21 dagen te doen. Bagage wordt binnen 21 dagen nadat deze niet is aangekomen als vertraagd beschouwd. Bagage wordt als vermist beschouwd na 21 dagen. Voor het invullen heb je het PIR formulier nodig dat je op de luchthaven hebt ingevuld. 

Formulieren claim koffer beschadigd

Je dient deze claim binnen 7 dagen te doen. Voor het invullen heb je het PIR formulier nodig dat je op de luchthaven hebt ingevuld.

Formulieren claim vluchtvertraging

Controleer op de pagina die we bovenaan dit artikel aangeven of er sprake is van een vergoeding. Sommige airlines hebben een specifiek formulieren, bij andere airlines zal je rechtstreeks contact moeten zoeken, bijvoorbeeld per mail. 

We hebben de linkjes toegevoegd van de maatschappijen waarmee Simi Reizen het meest vliegt. Staat de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt of hebt gevlogen hier niet tussen? Dan kun je via Google de formulieren vinden door bijvoorbeeld de zoektermen '-airline- delayed baggage form', '-airline- compensation form', '-airline' damaged baggage' of '-airline delayed baggage' te gebruiken.

Meer informaties vliegvakanties jongeren

Vliegen voor de eerste keer

Bestemmingen groepsvakanties

Last minute jongerenreizen

Vliegreizen jongeren